Tüberküloz ve Göğüs Hastalıkları Kongresi

Başkanlığını İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Zeki KILIÇASLAN' ın yaptığı Türkiye Ulusal Verem Savaşı Dernekleri Federasyonu, bu yıl Antalya'da 17-19 Ocak tarihlerinde 'Tüberküloz ve Göğüs Hastalıkları Kongresi'nin 29.sunu düzenlemiştir. Sağlık Bakanlığı yetkililerinin, Verem Savaşı Dispanseri çalışanlarının, aile hekimlerinin, göğüs hastalıkları, çocuk hastalıkları, klinik mikrobiyoloji ve enfeksiyon hastalıkları ve halk sağlığı uzmanlarının katılım sağladığı  kongrenin ana teması "Tüberküloz Kontrolünde Kalite" idi. Kongrede Dr. Hafız Cemal Lokmanhekim Sağlık Vakfı adına sosyal çalışmacı Yasemin BİLSEL İLGÜN ' Göçmen Tüberküloz Hastaları ve Karşılaştıkları Sorunlar' başlıklı poster çalışması ile katıldı. Çalışmada  göçmen tüberküloz hasta yoğunluğu en fazla olan üç verem savaşı dispanserinde göçmen tüberküloz  hastalara yapılan anket çalışmasının sonuçları sunuldu. Çalışmaya katkılarından dolayı Prof. Dr. Zeki KILIÇASLAN'a ,Şehremini Verem Savaşı Dispanseri Hemşire Gül ODACI'ya , Zeytinburnu Verem Savaşı Dispanseri Hemşiresi Gülden KÖSESAKAL' a , Taksim Verem Savaşı Dispanseri Hemşiresi Derya GÖRMÜŞ'e  teşekkür ederiz.

#göçmensağlığı

#drhafızcemalsağlıkvakfı